영화(Movie)와 사명·증인을 찾습니다

올웨이즈 - 3번가의 석양, Always - Sunset on Third Street,

정희득이본명이자가명 2008. 11. 1. 14:50

올웨이즈 - 3번가의 석양, Always - Sunset on Third Street, Always - 三丁目夕日, 2005

 

It seems to be really good efforts to make the days or the lives of Year 1970 in the days of Year 2005. Who can make those days in the flow of time?

 

I talk about what has happened in my life, especially at my childhood, and I am not talking about my talent as an actor, or my worldwide traveling due to some social reasons.

 

How many scenes did I appear in the similar places to the places in this movie? What were my words at each scene? What were the conversations in the car and what was the problem for me to go there as a boy who would have to prove and write about the existence and identity of Spirits as God or Angels? What were my words at the last scene in which a little boy came back to the novelist? What kind of things did I ask of him for the identity of gentlemen?

 

What was said at the falling down motion of a tall man in the last scene to take a good picture around Year 1970 or since Year 1986?

 

What kind of things did I ask him to think for the purpose of my going to my house in (South) Korea? How did I try to come back to (South) Korea? How could I appear in that place through air or from the sky? Who was western foreigner who appeared at that moment? Who was another man who appeared in to go with me?

 

I grew up as one of peoples in South Korea who could not go to (educational) institute nor foreign trip during my school days, and if some rumors had been made by my traveling around England, Spain, Germany, the Netherlands, Soviet, China, Japan, Africa, Eskimo, Greenland, the North Pole, the South [Antarctic] Pole, Australia, and so on in order to find out suitable place to prove and tell about the existence and identity of Spirits as God or Angels in a way of instant spatial movement by the power of Spirits as God or Angels, who took visible or invisible things from the related Mobilizations? Who was the old man who was with man at my little age, when I traveled around all over the places in this earth in order to find out suitable place to prove and tell about the existence and identity of Spirits as God or Angels in a way of instant spatial movement by the power of Spirits as God or Angels?

 

My traveling around all over the places in this earth in order to find out suitable place to prove and tell about the existence and identity of Spirits as God or Angels in a way of instant spatial movement by the power of Spirits as God or Angels is not related to belief of country or religion of country or the identity of Spirits as God or Angels, as there is only one world of Spirits as God or Angels in this space. If Spirits as God or Angels meet or communicate with priest or a person who has had some religious status in a society, what things can happen in the society or what bad influence will happen to belief of most non-religious peoples considering accidents caused by mind of strong belief which can make peoples to lose ones mind or conscience? It is not just the issue of mind of belief? If peoples just try to find out how had the proof activities been conducted in The Bible and why had the proof activities been conducted in those imperfect ways in The Bible without religious position or mind of belief, we can know the meaning of it?

 

The little boy of last scene seems to be JJH who was my hometown of DeukMyungRi, HaiMyun, GoSeongGun, GyungSangNamDo, South Korea?

 

If I say Korea the concerned place of this movie in Japan around Year 1970 as a little boy, how can it be understood? If I say Korea the Kremlin in Soviet around Year 1970 as a little boy, how can it be understood? If I say Korea at the national convention of communist party in China around Year 1970 as a little boy, how can it be understood?

 

 추신)

 

1970년도 전후의 어린 아이 때 나 홀로, 또는 60대의 할아버지와 더불어서, 대한민국 뿐만 아니라 지구 상의 이곳 저곳에 나타났다가 사라졌다 할 때 대한민국 사회에서의 대화는 사람과 사람의 대화가 대화 내용과는 일절 관련 없이 사람의 사회적인 것만 가지고 논하는 경우가 많고 내가 어릴 때나 먼 훗날 불혹의 나이가 되어서 정치 종교 돈을 버는 것 등의 이유로서 사회 활동을 할 때나 이곳 저곳으로 다녀야 할 일이 있기에 어떤 사람이 부모님이면 그 아이의 말이 잘 통하는지 질문을 하니 대통령은 그 사회에서 말의 신뢰성이 높은 경우에 속하고 또한 당사자가 대통령 되었을 때만 말이 잘 통하고 어린 아이의 말이 잘 통할 수 있는 부모님에 대한 견해는 의견이 분분한 경우가 있었다. 물론 그 중에는 각자의 사회에 대한 이해나 이해 관계 등에 따라서 교도소나 유치장 등의 말을 하는 사람도 있었고 서로의 말발만 세우고 사회 활동을 돕는 것으로만 국한하면 다른 사람이 손해 볼 것은 없고 경우에 따라서는 먹고 살 일거리나 일자리 등도 구할 수 있으니 상호 간에 도움이 될 일이었고 사회적인 통념상 정치 등의 활동을 하기에는 문제가 될 수도 있지만 Spirits as God or Angels의 실존을 증거하고 십계명처럼 사는 것과 사람의 범죄 및 회개와 사람의 사후 등에 대한 말을 하는 나의 입장에서 문제가 될 것은 아니고 오히려 극복해야 할 요소이기도 하니 그렇게 문제가 될 것은 아니었다. 그 이후 누구에 의해서 어떤 사람이 각 대륙 별로 또는 지역별 나의 부모님이나 형제자매로서 새로이 만들어졌을까?

 

 

드라마| 131 | 전체 관람가| 2005.00.00 개봉

 

국가 일본

제작사 소학관

수입사 -

배급사 -

 

감독 야마자키 다카시 -

출연 요시오카 히데타카 - / 츠츠미 신이치 - / 고유키 - / 호리키타 마키 - / 야쿠시마루 히로코

 

각본 야마자키 다카시 -

촬영 시바자키 코조 -

편집 미야지마 류지 -

조명 미즈노 켄이치 -

 

 

십대 소녀 무츠코(호리키타 마키)는 작은 정비소에 일자리를 얻고 고향을 떠나 도쿄로 상경한다. 다혈질 성격의 사장 스즈키(츠츠미 신이치)와 무츠코는 가끔 다투곤 하지만 스즈키의 가족들은 무츠코를 따뜻하게 받아들인다. 1958, ‘유히’ 지역 3번가에는 도쿄타워가 완공되어 가고 스즈키 가족과 이웃들은 부유하지는 않지만 꿈과 웃음으로 가득한 하루하루의 삶을 살아간다.

 

한편, 정비소 맞은 편에서 과자점을 하는 삼류소설가 류노스케(요시오카 히데토시)는 사모하는 히로미(고유키)의 부탁으로 준노스케라는 아이를 얼떨결에 맡게 된다. 준노스케는 류노스케가 쓴 소설을 너무도 좋아하며 그의 열혈 팬이 되어가고, 류노스케도 그런 준노스케에게 서서히 가족애를 느끼기 시작하는데….

 

1950년대 쇼와 시대를 배경으로 하고 있는 일본의 국민만화 <3번가의 석양>을 영화화 한 작품. <올웨이즈-3번가의 석양> 1958년 도쿄타워가 완공될 즈음, ‘유히’ 지역의 3번가에서 살아가는 도쿄 서민들의 삶을 충실히 재현해내고 있다. <라스트 사무라이>의 고유키, <착신아리 파이널>의 호리키타 마키, <박사가 사랑한 수식>의 요시오카 히데토시 등의 초호화 캐스팅과 더불어 시각효과 전문가였던 감독 야마자키 다카시가 컴퓨터그래픽 실사를 활용해 완벽하게 재현해낸 1950년대 도쿄의 풍경이 일본 국민들의 향수를 자극하며 개봉 당시 일본 박스오피스 1위를 차지했다. 2006년 일본 아카데미 시상식에서 최고 감독, 편집, 각본상을 포함한 12개 부문을 수상하며 온 국민의 사랑을 한몸에 받았다. 피를 나누지 않고서도 서로 따뜻한 정을 나누며 살아가는 ‘가족애’를 그려낸 소박하고 아름다운 영화.

'영화(Movie)와 사명·증인을 찾습니다' 카테고리의 다른 글

스테이트 앤 메인, State and Main, 2000,  (0) 2008.11.03
바람의 화원  (0) 2008.11.01
big island,  (0) 2008.10.20
더 펫, The Pet, 2006,  (0) 2008.10.20
미소녀 아미의 일기, 2005  (0) 2008.10.20